Praca

Znaczenie kultywowania szczęścia w pracy

Szczęście jest definiowane jako „emocja, która pojawia się u żywej istoty, gdy wierzy ona, że osiągnęła pożądany cel”. Znany jest również jako stan umysłu osoby, która czuje się w pełni usatysfakcjonowana z bycia tym, kim jest i z radości z tego, co robi.

Kultywowanie szczęścia w pracy jest bardzo ważne, nie tylko dla wydajności każdej firmy, ale także dla zmniejszenia rotacji pracowników. Dzisiaj ludzie, którzy są częścią siły roboczej, bardzo poważnie traktują zadanie znalezienia szczęścia i dobrego samopoczucia w środowisku pracy, do tego stopnia, że wiele osób zrozumiało, że mogą zmienić pracę, jeśli nie są zadowoleni z tej, którą mają.

Tak więc, aby pracownik był szczęśliwy w swojej pracy, musi określić, co lubi, co go motywuje i co go podnieca. To jest właśnie klucz. Nie jest przypadkiem, że dziś wielu pracodawców stwierdziło, że szczęśliwi ludzie są bardziej produktywnymi pracownikami. Ostatnie globalne badania pokazują, że na całym świecie tylko 24% osób jest zadowolonych i zmotywowanych w pracy, podczas gdy 76% pracowników zgłasza, że czuje się nieszczęśliwych i niezmotywowanych w pracy.

Tak wysoki odsetek nieszczęśliwych osób świadczy o ogromnym niezadowoleniu tych, którzy czują, że nie robią tego, co lubią, dlatego tak ważne jest, aby każdy pracownik wykorzystywał swoje talenty i umiejętności, aby być szczęśliwym w pracy, a tym samym nie tylko promować produktywność firmy, ale również znacznie zmniejszyć rotację pracowników.

1. Szczęśliwi pracownicy są o wiele bardziej opłacalni niż ci, którzy nie są, ponieważ mają wyższy poziom zaangażowania i poczucia przynależności. W rzeczywistości, mniej się martwią i mają lepsze umiejętności rozwiązywania konfliktów.

2. Szczęśliwi pracownicy czują, że są zaangażowani w pracę, która wykorzystuje ich mocne strony, ponieważ wybierają pracę, która ujawnia to, w czym są dobrzy.

3. Dobre samopoczucie jest ważniejsze niż wypoczynek, co oznacza, że docenia się fakt robienia sobie przerwy, krótkiego odsunięcia się od pracy między dniami roboczymi, a następnie wznowienia zadań i zapewnienia higieny psychicznej. Pozwala to na większą koncentrację i wzrost poziomu zadowolenia pracowników w ich środowisku pracy.